ALGEMENE VOORWAARDEN
MEXEN
I. Identiteit van de ondernemer
ul. Strażacka 6,
05-084 Leszno (Polen)
Btw-nummer: PL1181563829
REGON: 141494553
e-mail: [email protected]
Telefoonnummer: .......................
II. Definities
-
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
-
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
- Bestelling : een door de Klant bij de Verkoper ingediende intentieverklaring, in het bijzonder in elektronische vorm, waarin het (de) geselecteerde product(en) wordt (worden) gespecificeerd waarvoor de Klant een aanbod tot het sluiten van een koopovereenkomst indient en die de gegevens van de Klant bevat die nodig zijn voor het sluiten en uitvoeren van de koopovereenkomst. De Klant kan meerdere aanbiedingen tot aankoop van een product binnen één bestelling indienen.
-
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
-
Dag: kalenderdag;
-
Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
-
Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
-
Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook begrepen e-mail - dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
-
Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
-
Ondernemer: Agraf-Kieszkowski Rafał, ul. Strażacka 6, 05-084 Leszno (Polen), Btw-nummer: PL1181563829, REGON: 141494553, e-mail: [email protected].
-
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument(ondernemer) wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
-
Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping;
-
Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.
-
-
Indien in deze AV sprake is van "consumenten", zijn dit natuurlijke personen, wier bestelling niet voor bedrijfsdoeleinden of zelfstandige of freelance activiteiten bedoeld is. "Ondernemers" zijn daarentegen natuurlijke of rechtspersonen of rechtsbevoegde personenvennootschappen die voor bedrijfsdoeleinden of zelfstandige of freelance doeleinden bestellen. "Klanten" in deze AV zijn zowel consumenten als ondernemers.
-
Indien als termijn een aantal werkdagen worden aangegeven, worden daaronder alle dagen van de week met uitzondering van zaterdagen, zondagen en wettelijke feestdagen verstaan.
III. Elektronisch geleverde Diensten
-
De Diensten worden gratis door de Verkoper aan de Klanten geleverd, 24 uur per dag, 7 dagen per week.
-
De Verkoper verleent de volgende Elektronische Diensten aan Klanten via de Online Shop:
-
Gebruikersaccount;
-
Nieuwsbrief;
-
Winkelwagentje.
-
het beschikbaar stellen van een contactformulier,
-
de zoekmachine voor Producten beschikbaar maken,
-
Productbeoordelingen invoeren,
-
Product toevoegen aan verlanglijstje,
-
afbetalingscalculator beschikbaar maken,
-
Productmelding,
-
Productvergelijking.
-
-
De Overeenkomst voor de Klantaccountservice wordt voor onbepaalde tijd afgesloten op het moment dat de Verkoper de registratie van de Klantaccount bevestigt.
-
Het onderwerp van deze Klant Account Service is het ter beschikking stellen van een Klant Account paneel, dat het onder andere mogelijk maakt om de gegevens en bestellingen van de Klant te beheren.
-
Voor het aanmaken van een Klantaccount is een vrijwillige en gratis registratie vereist. Dit gebeurt door het invullen en versturen van een registratieformulier naar de Verkoper, dat beschikbaar is op de website van de Winkel.
-
De voorwaarde voor het correct invullen van het registratieformulier is het invullen van alle verplichte en eventueel optionele velden, met behulp van waarheidsgetrouwe, volledige en Klantgerelateerde gegevens of informatie.
-
Alvorens het inschrijvingsformulier te versturen, dient de Klant te verklaren, door het betreffende vakje aan te kruisen, dat hij/zij de Algemene Voorwaarden gelezen heeft en de bepalingen ervan aanvaardt.
-
Het versturen van het registratieformulier naar de Verkoper gebeurt met behulp van de functionaliteit van de Shop en via de Shop.
-
Het gebruik van een Klantaccount is mogelijk na het aanmaken en vervolgens inloggen met een geschikte login en wachtwoord.
-
Het is verboden om de toegangsgegevens tot een Klantaccount met derden te delen en om meerdere Klantaccounts aan te maken door één Klant.
-
De Verkoper maakt het mogelijk om zich te abonneren op een nieuwsbrief met commerciële informatie die naar het e-mailadres van de Klant wordt gestuurd.
-
Om de nieuwsbrief te bestellen, is het noodzakelijk om het juiste activatieveld voor de nieuwsbrief te gebruiken in het registratieformulier of in een ander formulier dat door de Verkoper op de website van de Winkel beschikbaar wordt gesteld.
-
Een voorwaarde voor het correct bestellen van de nieuwsbrief is het verstrekken van het e-mailadres van de Klant. Het verstrekken van deze gegevens is vrijwillig, maar is noodzakelijk om de nieuwsbrief te ontvangen.
-
Het uitschrijven uit de abonneelijst van de nieuwsbrief kan zonder opgaaf van reden en op elk moment gebeuren, door gebruik te maken van de functionaliteit van de Shop of de deactiveringslink in het nieuwsbriefbericht, evenals door de verklaring van de Klant hieromtrent naar de Verkoper te sturen, bijv. in een e-mailbericht of brief.
-
De overeenkomst voor de Nieuwsbriefdienst wordt voor onbepaalde tijd gesloten en wordt beëindigd wanneer de Klant een verzoek stuurt om zijn/haar e-mailadres uit het abonnement op de Nieuwsbrief te verwijderen of om zich af te melden via de link in het bericht dat in het kader van de Nieuwsbriefdienst wordt verstuurd.
-
Het Winkelwagentje is een elektronische dienst die begint wanneer de Klant het eerste Product aan het Winkelwagentje toevoegt. Het winkelwagentje is een eenmalige dienst, wordt gratis verstrekt en eindigt wanneer de Klant een Bestelling plaatst of stopt met het plaatsen van een Bestelling. Afhankelijk van de beschikbare functionaliteiten kan het Winkelwagentje informatie over de door de Klant geselecteerde Producten ook na afloop van de browsersessie onthouden, maar garandeert het niet de beschikbaarheid van de Producten.
-
Het contract voor de levering van Elektronische Diensten bestaande uit het in staat stellen van de Klant om een Bestelling in de Winkel te plaatsen, wordt voor bepaalde tijd gesloten en wordt beëindigd op het moment dat de Klant een Bestelling plaatst of ophoudt een Bestelling te plaatsen.
-
Om de functionaliteit van het contactformulier te gebruiken, is het noodzakelijk om de verplichte velden in te vullen, de gevraagde inhoud in te voeren en vervolgens een bericht naar de Verkoper te sturen. De Verkoper zal onmiddellijk antwoorden, door gebruik te maken van de functionaliteit van de Winkel, hetzij telefonisch, hetzij elektronisch door het sturen van een e-mail.
-
Om Producten in de Winkel te zoeken, voert u de gewenste inhoud in het zoekgedeelte van de Winkel in en bevestigt u deze. De functionaliteit maakt het mogelijk om de bronnen van de Shop te doorzoeken aan de hand van door de Klant ingevoerde trefwoorden. Daarnaast kan de functionaliteit een geavanceerd zoeken op geselecteerde criteria mogelijk maken.
-
Om een mening over een Product te geven, gebruikt u het feedbackformulier door de verplichte velden in te vullen en de aangegeven beoordeling of inhoud in te voeren. De functionaliteit kan het geven van een beoordeling op een bepaalde schaal toestaan. De Verkoper kan eisen dat het plaatsen van een opmerking over een Product of Dienst die beschikbaar is op het aanbod van de Verkoper, wordt voorafgegaan door een verklaring van de Klant dat hij of zij het Product waarop de mening of opmerking betrekking heeft, heeft gekocht of gebruikt.
-
Om de functionaliteit voor het toevoegen van een Product aan een verlanglijst te kunnen gebruiken, moet het Product aan de verlanglijst worden toegevoegd nadat de Klant zich heeft aangemeld bij zijn Klantaccount. Het doel van de functionaliteit is het tijdelijk opslaan in het Klantaccount van een webpagina met een reclameaanbieding voor een Product.
-
Om de functie Aflossingscalculator te kunnen gebruiken, is het noodzakelijk om de verplichte velden in te vullen door de gewenste parameters in te voeren van de lening waarvoor de berekening zal plaatsvinden. Het verkregen resultaat is een schatting, wordt ter informatie weergegeven en vormt geen aanbod van de financiële instelling om een lening toe te kennen.
-
Om op de hoogte te worden gesteld van de hernieuwde beschikbaarheid van het Product, gebruikt u de functionaliteit voor kennisgeving van het Product. De Verkoper zal deze informatie onmiddellijk verstrekken door een e-mail te sturen wanneer het Product weer beschikbaar is op de website van de Shop.
-
Om de functionaliteit Productvergelijking te gebruiken, moet u minstens twee Producten of twee Diensten selecteren om te vergelijken. Het doel van de functionaliteit is om reclameaanbiedingen zo te presenteren dat het mogelijk is om hun respectievelijke kenmerken te vergelijken.
-
Voor het gebruik van sommige van de bovengenoemde functionaliteiten kan het nodig zijn om een Klantaccount te hebben en daarop in te loggen. De Verkoper behoudt zich het recht voor om nieuwe functionaliteiten tijdelijk uit te schakelen of in te voeren.
VI. Het aanbod/ Plaatsen van een bestelling
-
Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
-
Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
-
De presentatie van de producten in onze online shop vormt geen juridisch bindend aanbod, maar slechts een niet-bindende online catalogus.
-
Alle door ons gepresenteerde aanbiedingen van goederen zijn onderhevig aan wijzigingen - ook wat prijzen betreft - en zijn slechts niet-bindende uitnodigingen aan de klant om een aankoopaanbod te doen.
-
Een bestelling kan worden geplaatst via een formulier dat in de winkel beschikbaar is. Bestellingen kunnen worden geplaatst na registratie van een account in de shop of zonder registratie van een account in de shop.
-
Om het product te bestellen klikt u op de knop "In de winkelwagen". Uw uitgekozen artikel wordt dan in de winkelwagen opgeslagen. U kunt nu door te klikken op "Naar de shop" nog andere producten in de online catalogus bekijken en uitkiezen en zoals beschreven eveneens aan de winkelwagen toevoegen. Om de bestelling van de uitgekozen producten voort te zetten, klikt u op de knop “Naar winkelwagen”.
-
In de winkelwagen kunt u het aantal producten nogmaals controleren en corrigeren of individuele producten uit de winkelwagen verwijderen. Klik op "Naar kassa" om toegang te krijgen tot uw bestaande klantaccount, om u met uw persoonlijke gegevens te registreren voor een klantaccount, of om met uw persoonlijke gegevens door te gaan met bestellen als gast.
-
De Klant heeft de mogelijkheid zijn bestelling en de totaalprijs gedetailleerd te bekijken en kan wijzigingen aanbrengen voordat de bestelling definitief wordt gevalideerd.
-
Acceptatie van de bestelling door de Klant wordt gematerialiseerd door zijn acceptatie van deze AV en de betaling.
-
MEXEN stuurt zo snel mogelijk per e-mail een bevestiging van de bestelling waarin de substantiële elementen worden vermeld (bestelnummer, bestelde producten, leveringsplaats, etc.).
-
Deze e-mail vormt echter geen bindende aanvaarding van het aanbod; hij dient alleen om u te informeren dat de bestelling zonder technische problemen is verzonden. Een contract komt tot stand wanneer wij uw contractuele aanbod binnen de bindende termijn accepteren door het sturen van een orderbevestiging.
-
In geval van niet-beschikbaarheid van een of meerdere bestelde product(en) verplicht MEXEN zich ertoe de Klant hierover zo snel mogelijk per e-mail te informeren.
-
Overeenkomsten betreffende producten die op mexen.nl aangeboden worden, kunnen in het Nederlands gesloten worden.
VI. Betaling
-
De Prijzen van de producten worden weergegeven in euro en zijn inclusief alle belastingen. De weergegeven prijs is exclusief de kosten van voorbereiding en levering, behalve indien anders vermeld.
-
MEXEN behoudt zich het recht voor de prijzen van haar Producten naar eigen inzicht te wijzigen.
-
U kunt de betaling op de volgende manieren voldoen:
-
Betaling met creditcard/debetkaart
-
Betaling met PayU
-
Betaling via Przelewy24
-
Betaling via PayPal
-
Betaling vooraf.
-
-
Bei Zahlung mittels einer von PayU angebotenen Zahlungsart erfolgt die Zahlungsabwicklung über den Zahlungsdienstleister PayU S.A, ul. Grunwaldzka 182 Poznan (60-166).
-
Bei Zahlung mittels einer von PayPal angebotenen Zahlungsart erfolgt die Zahlungsabwicklung über den Zahlungsdienstleister PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg.
-
Bei Zahlung mittels einer von Przelewy24 angebotenen Zahlungsart erfolgt die Zahlungsabwicklung über den Zahlungsdienstleister PayPro SA, Kanclerska 15 (PayPro), (60-327) Poznan (Polen). 4. bij betaling via een door PayPal aangeboden betaalmethode wordt de betaling verwerkt via de betalingsdienstaanbieder PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxemburg.
-
Als u voor de vooruitbetalingsmethode kiest, moet de aankoopprijs onmiddellijk betaald worden. U ontvangt de bankoverboekingsgegevens onmiddellijk na ontvangst van uw bestelling. De levertijden worden berekend vanaf ontvangst van de betaling. In het geval van vooruitbetaling kunnen de levertijden dus variëren, afhankelijk van de beschikbaarheid van het bestelde artikel op het moment van betaling.
-
U gaat ermee akkoord dat facturen en creditnota's uitsluitend in elektronische vorm worden verzonden.
-
Bij de keuze van de betalingswijze per vooruitbetaling delen wij u onze bankgegevens in de opdrachtbevestiging mee. Bij betaling per creditcard wordt uw rekening aan het einde van de bestelling met het bedrag belast.
-
Houd er alstublieft rekening mee dat wij alleen betalingen van rekeningen de Europese Unie (EU) accepteren. In geen enkel geval dragen wij de kosten van een geldtransactie.
-
De ondernemer behoudt zich het recht voor om facturen aan klanten uitsluitend in elektronische vorm aan (momenteel via e-mail) te sturen.
Levering
-
Het type transport, de termijn en de kosten worden op de bestelling vermeld afhankelijk van de plaats van levering, de aard van de bestelde Producten en de aard van de prestatie waarvoor de Klant heeft gekozen.
-
Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
-
De door MEXEN opgegeven levertijden zijn indicatief.
-
De levertijd is maximaal 14 werkdagen, tenzij een kortere termijn is vermeld in de beschrijving van het product of bij het plaatsen van de bestelling.
-
Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten.
-
Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
-
Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
-
De geleverde producten blijven tot de volledige betaling van de aankoopprijs het eigendom van MEXEN.
VII. Herroepingsrecht
-
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn is veertien dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het laatste goed fysiek in bezit krijgt.
-
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons („AGRAF” - Kieszkowski Rafał, ul. Strażacka 6, 05-084 Leszno/Polen, Email: [email protected] ) via een ondubbelzinnige verklaring op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.
-
Hierbij wens(en) ik/wij (*) de aankoop van de volgende goederen ongedaan te maken (*):
- Besteld op (*) / Ontvangen op (*) _____
- Naam van de klant(en) _____
- Adres van de klant(en) _____
- Datum _____
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is -
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
-
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
-
U dient de goederen onmiddellijk en in ieder geval ten laatste binnen veertien dagen vanaf de dag waarop u ons in kennis hebt gesteld van de herroeping van deze overeenkomst, aan ons ("Mexen, Sochaczewska 96B, P3 Logistic Parks, Hala 17, 05-870 Błonie-Wieś/POLEN") terug te sturen of te overhandigen. De termijn wordt in acht genomen, indien u de goederen vóór afloop van de termijn van veertien dagen verstuurt. In dit geval bent u verplicht om de kosten van retourzending op uw rekening te nemen.
-
U hoeft alleen te betalen voor de waardevermindering van de goederen, indien deze waardevermindering is te herleiden op een ter controle van de aard, de eigenschappen en de werking van de goederen niet noodzakelijk hanteren ervan.
-
De Verkoper kan sommige Consumenten een aanvullend herroepingsrecht (contractueel herroepingsrecht) toekennen binnen 30 dagen of 100 dagen. Het contractuele herroepingsrecht wordt de Consument alleen verleend voor Producten die geen gebruikssporen vertonen en die compleet en onbeschadigd zijn. De consument verliest het contractuele herroepingsrecht als hij/zij het product gebruikt op een manier die verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het functioneren ervan vast te stellen.
VIII. Uitsluiting herroepingsrecht
-
De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
-
Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
-
Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
-
Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
-
IX. Klachtenregeling/ Nakoming overeenkomst en extra garantie
-
De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
-
Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer. („AGRAF” - Kieszkowski Rafał, ul. Strażacka 6, 05-084 Leszno/Polen, Email: [email protected]).
-
De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
-
Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
-
Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
-
Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
X. Geschillenbeslechting voor consumenten en meer informatie
-
In overeenstemming met artikel 14 paragraaf 1-2 verordening van het Europees Parlement en de Raad (EU) nr 524/2013 van 21 mei 2013, zijn we vastbesloten om informatie te plaatsen over het ODR-platform.
-
Platform ODR (Online Dispute Resolution) werd opgericht om onafhankelijke, niet-gerechtelijke beslechting van geschillen tussen consumenten en ondernemers via het internet te vergemakkelijken.
-
Deze geschillen hebben betrekking op contractuele verplichtingen die voortvloeien uit online verkopen of servicecontracten tussen consumenten uit de Europese Unie en ondernemers en hun bedrijven dat binnen Europese Unie zijn gevestigd.
-
Consumenten die willen profiteren van de mogelijkheid van een minnelijke regeling van geschillen met betrekking tot online winkelen, kunnen hun klacht indienen bijvoorbeeld via Internet platform ODR van de EU: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
-
We willen ook graag informatie doorgeven dat TOOMI behout zich het recht van de weigering om te profiteren van de oplossing van het geschil dankzij bemiddeling die door ODR-platform gemeld wordt.
-
We hebben een meldings- en klachtenprocedure opgezet voor de beoordeling van mogelijk illegale inhoud. Als u het niet eens bent met onze beslissing, heeft u verschillende rechtsmiddelen tot uw beschikking. E-mail : [email protected].
XI. DSA
-
Het is de Klant verboden om illegale inhoud aan te bieden. Het aanspreekpunt van de verkoper voor directe communicatie in het kader van Verordening 2022/2065 betreffende de interne markt voor digitale diensten en wijzigingen van Richtlijn 2000/31/EG (wet inzake digitale diensten, eng. DSA) is: [email protected]. Communicatie kan in het Nederlands of Engels.
-
We hebben een meldings- en klachtenprocedure opgezet voor de beoordeling van mogelijk illegale inhoud. Als u het niet eens bent met onze beslissing, heeft u verschillende rechtsmiddelen tot uw beschikking.
XII. Slotbepalingen
-
MEXEN is eigenaar van alle intellectuele eigendomsrechten op de producten, en meer in het algemeen op de merken, illustraties, afbeeldingen en logo’s die op de artikelen, de accessoires of verpakkingen worden weergegeven. Deze blijven het exclusieve eigendom van MEXEN met uitzondering van de rechten van haar partners en/of leveranciers op hun producten merken en logo’s die op de Site worden weergegeven.
-
Op alle rechten, verplichtingen, aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten waarop deze Voorwaarden van toepassing zijn, alsmede op deze Voorwaarden, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
-
Alle geschillen tussen partijen zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de daartoe bevoegde rechter in Nederland.
-
Het VN-verdrag (CISG) evenals eventuele andere internationale overeenkomsten, ook na hun overname in het Nederlandse recht, gelden niet. Dat betekent ook dat de klant die in één van de EU-landen of in Zwitserland verblijft de verleende bescherming die voortgaat uit dwingende voorschriften van het recht van dat land niet ontnomen wordt.
-
Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de consument meest gunstige bepaling zal prevaleren.